Forum Wydział Budownictwa - Forum studentów Politechniki Częstochowskiej Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Regulamin Niezależnego Forum Wydziału Budownictwa

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Wydział Budownictwa - Forum studentów Politechniki Częstochowskiej Strona Główna » Regulamin Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Regulamin Niezależnego Forum Wydziału Budownictwa
Autor Wiadomość
Adi
Absolwent


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 882
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: --+ RaKóW +--
Płeć: Mężczyzna

Post Regulamin Niezależnego Forum Wydziału Budownictwa
REGULAMIN NIEZALEŻNEGO FORUM WYDZIAŁU BUDOWNICTWA


Postanowienia ogólne

§ 1
Studenci Wydziału Budownictwa Politechniki Częstochowskiej udostępniają poprzez stronę internetową zarejestrowanym użytkownikom możliwość bezpłatnego korzystania z forum.

§ 2
Każdemu z użytkowników przysługuje prawo zarejestrowania się i bezpłatnego korzystania w pełnym wymiarze ze wszystkich możliwości i praw, jakie przysługują zarejestrowanym użytkownikom. Podstawowe dane podane przy rejestracji są niezbędne w przypadku ewentualnej konieczności kontaktu administracji forum z użytkownikiem. Wszystkie dodatkowe informacje podawane przez użytkownika w formularzu rejestracyjnym są dobrowolne. Jako użytkownik zgadzasz się, że wszystkie informacje, które zostaną wpisane będą przechowywane w bazie danych. Informacje te nie będą podawane bez zgody żadnym osobom ani podmiotom trzecim. Mają one tylko na celu ułatwienie kontaktu użytkownika z pozostałymi użytkownikami forum. Skrypt tego forum wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze, które nie zawierają żadnych informacji, które podałeś i służą jedynie ułatwieniu korzystania.

§ 3
Każdy użytkownik może posiadać tylko i wyłącznie 1 konto. W przypadku wykrycia, że użytkownik posiada więcej kont, użytkownik ( jeśli Administracja Forum nie postanowi inaczej ) może wybrać, które konto ma być aktywne oraz dostaje ostrzeżenie. W przypadku dalszego niedostosowania się do powyższego punktu zostaną zablokowane wszystkie konta użytkownika. Jeżeli użytkownik nadal będzie tworzył po kilka kont w rezultacie zostanie zablokowane IP, z którego są tworzone konta.
Administracja Forum zastrzega sobie prawo do usuwania wszystkich nieaktywnych kont użytkowników (za konto nieaktywne uważa się konto, na które zakładający je użytkownik nie logował się przez okres dłuższy niż 12 miesięcy). Administracja będzie czyścić Forum z nieaktywnych kont wraz z początkiem każdego nowego roku akademickiego.

§ 4
Zarejestrowani i zalogowani użytkownicy Forum Wydziału Budownictwa mają następujące przywileje:
- zakładanie nowych tematów (wątków),
- edycja wcześniej napisanych postów i tematów (odpowiedzi w wątkach i tematach),
- korzystanie z forum bez obaw, że ktoś „podszyje się” pod osobę użytkownika
- ułatwione przeglądanie nowo założonych tematów, czy napisanych odpowiedzi od ostatniej wizyty, które oznaczone są inną ikonką,
- uczestniczenie w ankietach, głosowanie i zakładanie własnych ankiet
- wysyłanie wiadomości prywatnych do wszystkich pozostałych zarejestrowanych użytkowników forum
- dodawanie emblematu/obrazka oraz indywidualnego podpisu do swojego profilu, w celu oryginalnego odróżnienia się od pozostałych użytkowników forum.

§ 5
Zarejestrowany użytkownik umieszczając emblemat odpowiada za jego treść ( zakaz umieszczania wulgarnych, moralnie wątpliwych przekazów, kopiowania avatarów od pozostałych użytkowników itp.) oraz zgadza się z warunkami wyszczególnionymi w jego profilu dotyczącymi dopuszczalnego rozmiaru i wielkości obrazka.
W przypadku umieszczenia przez użytkownika w polu "podpisu" jakiejkolwiek formy grafiki ( baner, zdjęcie itp. ), zobowiązany jest on do ograniczenia jej wymiarów do maksymalnych dopuszczalnych - 800x100 pikseli. W przypadku przekroczenia dopuszczalnych wymiarów, Administracja zastrzega sobie prawo usunięcia podpisu danego użytkownika, a w sytuacji nagminnego łamania tego punktu Regulaminu - Administracja zastrzega sobie prawo do wyłączenia na stałe temu użytkownikowi możliwości dodawania podpisu.

§ 6
Zarejestrowany użytkownik forum publikuje swoje komentarze i przemyślenia wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administracja Niezależnego Forum Wydziału budownictwa nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników na forum.

§ 7
Niedopuszczalne jest umieszczanie na łamach forum postów sprzecznych z polskim i międzynarodowym prawem związanych z pornografią, używkami, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej oraz treści faszystowskich, jawnie wulgarnych, propagujących przemoc, bezpośrednio obrażających uczucia religijne, naruszających prawa innych osób itp.

§ 8
Niedopuszczalne jest umieszczanie na łamach forum treści uznanych powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady netykiety.
Wyjątek stanowi subforum „Offtopic” i pokoje prywatne , w których użytkownicy piszą tematy dowolne, ale z zastrzeżeniami, o których mowa w postanowieniach ogólnych (patrz § 5)

§ 9
Administracja Forum Wydziału Budownictwa, zastrzega sobie prawo do usuwania treści i karania użytkowników za przewinienia, o których mowa w § 5, § 7 i § 8 regulaminu. Złamanie zasad, o których mowa w § 6 i § 7 może być przyczyną natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy użytkowników. Aby wspomóc te działania rejestrowane są adresy IP autorów.

§ 10
Administracja Forum Wydziału Budownictwa zastrzega sobie prawo do wyłączenia serwisu bez podawania przyczyn takiego działania oraz do zmian wyglądu forum, rozmieszczenia, dodawania lub usuwania „subforów”.

§ 11
Regulamin obowiązuje od momentu opublikowania. Administracja Niezależnego Forum Wydziału Budownictwa zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.


Zakładanie tematów, formy wiadomości

§ 12
Użytkownik Forum Wydziału Budownictwa, zakładając nowy temat (wątek) zobowiązany jest do:
- sprawdzenia, czy problem, o który chce spytać, nie jest aktualnie poruszany w innym miejscu forum, ponieważ powtarzające się tematy będą niezwłocznie przesuwane do kosza;
- pisania tematu zgodne z działem i tylko wtedy, gdy mamy faktycznie coś do powiedzenia. Inne tematy, będą przesuwane lub usuwane. Posty odbiegające od tematu będą usuwane lub dzielone na oddzielny temat;
- nazewnictwa tematu, tak, aby każdy mógł się domyśleć, co jest w środku (unikamy tematów typu "Pytanie", "POMOCY!!!” „Proszę o POMOC!!!”, „Napiszcie, jeśli coś wiecie!!", itp. bo z tego nic nie wynika) ;
- NIE PISANIA DUŻYMI LITERAMI, ani nie używania bez potrzeby znaków typu: @, #, $, &, czy !!!!! - szczególnie w tytule zakładanego tematu (wątku);
- nie odpowiadania na posty jednym wyrazem niewnoszącym nic do tematu, samymi emotikonami itp. Tego typu posty będą bez ostrzeżeń natychmiast usuwane;
- niezakładania kilku tematów w różnych działach - zdecydowanie wystarczy jeden w poprawnym;
- niepisania kilku wiadomości, jedna pod drugą. Użytkownik bezwzględnie zobowiązany jest do korzystania z fukcji "zmień" swojego ostatniego posta zamiast pisania następnej wiadomości, która dubluje tematycznie poprzednią. Niedopuszczalna jest taka forma "nabijania" postów i będzie traktowana jako forma zaśmiecenia Forum. Wyjątek stanowią posty, na które napisano odpowiedź, oraz przypadki gdy czas między pojawieniem się jednego posta użytkownika, a napisaniem następnego jest dłuższy niż jeden dzień. Wyjątek stanowią również posty informacyjne;
- używania emotikonów w ograniczonej ilości;
- przestrzegania zasad ortografii i interpunkcji. Nadmiar literówek jest nietolerowany. Użytkownik zobowiązany jest do używania funkcji "zmień" by poprawić posta, gdy zajdzie taka potrzeba, lub znajdzie błędy;
- przestrzegania zakazu edycji oraz niekomentowania pomarańczowych wstawek administratorów oraz zielonych wstawek moderatorów. Jakiekolwiek próby edycji równają się z ostrzeżeniem;
- korzystania z funkcji dodatkowych przy pisaniu wiadomości, jeśli zajdzie taka potrzeba. Użytkownik chcący zacytować kogoś zamiast używać cudzysłowu, korzysta z funkcji [quote][\quote]. Ma to na celu ułatwienie czytania i uzyskania dokładności przytaczanego tekstu. Tak samo, użytkownik wklejając link zobowiązuje się do używania funkcji [url].

§ 13
Nieprzestrzeganie zasad omówionych w § 12 jest równoznaczne z wyciągnięciem właściwych konsekwencji wobec użytkownika przez moderatora lub administratora. Obowiązujące kary wyszczególniono w dziale "Wyróżnienia i kary" (patrz § 13).
Administracja Forum Wydziału Budownictwa zastrzega sobie prawo do zmiany powyższych punktów i zaleceń regulaminu.


Pokoje prywatne

§ 14
Administracja Niezależne Forum Wydziału Budownictwa zastrzega sobie prawo do tworzenia "subforów" prywatnych, zamkniętych i dostępnych tylko i wyłącznie dla określonej grupy użytkowników. Administratorzy tworząc takie "pokoje" powołują się na regulamin portalu Fora.pl. Zamknięte pokoje tworzone są dla grup składających się z minimum 5 osób.

§ 15
Uprawnienia wejścia do danego prywatnego pokoju są przydzielane danej grupie użytkowników, ( więcej informacji w FAQ portalu Fora.pl, dział "Poziomy Użytkowników i Grupy" ). Grupę tworzą użytkownicy, których kandydaturę na członka zaakceptował moderator grupy. Moderator ma prawo odmówić przyjęcia danego użytkownika w poczet członków grupy i nie musi tłumaczyć swojej decyzji. Moderator Grupy odpowiada za całą swoją grupę i ma obowiązek pilnować, przestrzegania regulaminu Forum.

§ 16
Pokoje prywatne rządzą się tymi samymi prawami co wszystkie inne "subfora" Forum z zastrzeżeniem § 7 w dziale "Postanowienia ogólne" aktualnego regulaminu Niezależnego Forum Wydziału Budownictwa.


Wyróżnienia i kary

§ 17
Administracja forum zastrzega sobie prawo do ustanawiania wyróżnień i kar dla użytkowników forum.

§ 18
Administratorzy mają prawo zablokowania użytkownikowi konta, a w szczególnych przypadkach poprzez blokadę IP całkowicie uniemożliwić dostęp do Forum. Administratorzy i moderatorzy mają możliwość nadawania użytkownikom następujących kar za niewłaściwe zachowanie lub złamanie regulaminu:
- udzielenie ostrzeżenia;
- dwa ostrzeżenia są dla użytkownika równoznaczne z zablokowaniem. Administracja forum zastrzega sobie prawo nadania dwóch ostrzeżeń równocześnie w przypadku jawnego i poważnego złamania regulaminu;
- ban na numer IP i nadanie rangi specjalnej „Zbanowany” - jest ostateczną i nieodwołalną karą, która uniemożliwia użytkownikowi korzystanie z forum;
Administracja zastrzega sobie prawo do niepowiadamiania o banie zainteresowanego użytkownika i/lub społeczności forum. Moderatorzy przed podjęciem decyzji o karze winni się skonsultować z administratorem jeśli jest on na forum.
Ostrzeżenia w przypadku znacznej poprawy zachowania użytkownika mogą zostać usunięte. Decyzję o tym podejmuje Administracja Niezależnego Forum Wydziału Budownictwa.

§ 19
Użytkownik za aktywność na Forum otrzymuje tzw. gwiazdki widoczne przy jego profilu.
Początkujący użytkownik
Wyróżnienie I
Wyróżnienie II
Wyróżnienie III
Wyróżnienie IV
Wyróżnienie V
Przyjaciel Forum

Administracja Niezależnego Forum Wydziału Budownictwa przewiduje również nadanie rang specjalnych.
Przyznawane na Forum nie tylko za aktywność, ale głównie za zasób wiedzy uwidaczniający się mądrymi postami.
Administrator - przyznawana Administracji Forum
Moderator - przyznawana Moderatorom Forum
Samorząd - przyznawana członkom Samorządu Studenckiego WB
Kadra - przyznawana dla wykładowców WB
Ojciec Forum - nadana użytkownikom, którzy stworzyli Forum
Przyjaciel Forum - ranga zarówno zwykła jak i specjalna. Poza ilością postów można ją dostać za wkład w działalność Forum oraz mądre i rzeczowe wypowiedzi. Ranga przyznawana przed Administrację.
Absolwent - przyznawana absolwentom WB
Zbanowany! - jak ktoś będzie niegrzeczny Wink
Rangi takie jak Absolwent, Kadra i Samorząd przyznawane są użytkownikom, którzy zgłoszą się do Administracji.

§ 20
Administracja Niezależnego Forum Wydziału Budownictwa zastrzega sobie prawo do zmiany powyższych punktów i zaleceń regulaminu.


Moderatorzy i Administracja Forum

§ 21
Administracja Niezależnego Forum Wydziału Budownictwa zastrzega sobie prawo wyboru użytkownika, któremu nadane zostaną uprawnienia moderatora. Administracja nie musi tłumaczyć swojej decyzji. Zastrzega sobie prawo do zmian moderatorów, usuwania ich oraz przydzielania do danego działu, gdy zajdzie taka potrzeba. Administratorzy przydzielają obowiązki wybranym przez siebie moderatorom i decydują o ich zezwoleniach w zakresie korzystania i moderowania forum.

§ 22
Administratorzy pełnią funkcję kierowniczą na Forum, ich decyzje są niepodważalne, tym samym od decyzji podjętych przez Administracje Forum Wydziału Budownictwa nie przysługuje użytkownikom odwołanie. Wszelkie niejasności, uwagi na temat funkcjonowania strony, sugestie lub krytykę prosimy kierować na e mail, wiadomość prywatną do Administratora bądź umieszczać we właściwym do tego dziale forum.

§ 23
Administratorzy odpowiadają za całokształt Forum Wydziału Budownictwa, z zastrzeżeniem postanowień ogólnych, paragraf 2 i 5. Administracja forum rozpatruje wszystkie spory, jeśli takie będą miały miejsce w przypadku użytkowników, bądź moderatorów.

§ 24
O decyzjach podjętych przez administratorów oraz moderatorów nie należy publicznie dyskutować. Wyjątek stanowią komentarze i wstawki administratorów, którzy zastrzegają sobie prawo do możliwości upomnienia moderatora, jeśli zajdzie taka potrzeba. Każdy użytkownik może zgłaszać do Administracji lub moderatorów posty, które uważa za niezgodne z regulaminem.

§ 25
Moderatorzy nie mają prawa nadawać ostrzeżeń innemu moderatorowi, każda próba łamania regulaminu przez moderatorów powinna być zgłaszana do Administratora.

§ 26
Moderatorzy podlegają na Forum tylko Administratorom jako jedynym bezpośrednim przełożonym i tylko przez nich mogą być rozliczani z wykonywanych obowiązków. Moderatorzy pełnią funkcję koordynującą i dbają o przestrzeganie regulaminu oraz o formę prowadzonych dyskusji (przebieg dyskusji zgodnie z tematem, właściwe przyporządkowanie tematów do kategorii itp.). Mogą usuwać, edytować, dzielić i przesuwać posty użytkowników bez podania przyczyn.

§ 27
Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany powyższych punktów i zaleceń całego regulaminu Niezależnego Forum Wydziału Budownictwa.


Wszelkie uwagi dotyczące regulaminu, proszę kierować na maila Administratora.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Adi dnia Pią 21:36, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Pią 21:32, 02 Lip 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Wydział Budownictwa - Forum studentów Politechniki Częstochowskiej Strona Główna » Regulamin Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin